Kundvagn

Antal varor:0st
Summa: 0 kr
Till kassan
Mina sidor

KÖPVILLKOR


Minimiålder för att handla hos coozie.se är 18 år.


Priser och produkter

Priserna är i svenska kronor inklusive moms.

Alla beställningar är välkomna.

Coozies fysiska butik och nätbutiken kan ha olika priser och kampanjer. Vi ser butikerna som två separata bolag.

Packmaterial

Vi försöker att återvinna all emballage och packmaterial som vi får när vi skickar ut paketen till er. Det känns kanske inte lika lyxigt men vi försöker tänka på miljön. Varför köpa ny kartong som ni ändå kastar?


Kunduppgifter

Vid första köptillfället ber vi dig fylla i dina kunduppgifter. Dessa måste du fylla i för att vi ska kunna hantera dina beställningar på bästa möjliga sätt.
De personuppgifter du lämnar vid beställning behandlas konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part utan ditt medgivande. Du har alltid rätt att ta del av dina registrerade uppgifter och vill du ta bort uppgifterna hos oss så ordnar vi det. Personuppgiftslagen hittar du på www.pul.nu

Fraktkostnad

Frakten kostar bara 55 kr inom Sverige. Beställer du endast smycken är frakten endast 19 kr. Om man handlar större möbler så blir det en extra fraktkostnad på 295kr, eftersom de blir ett otymligt paket och kostar därför extra mycket att skicka. Vi samarbetar med DHL och dem aviserar via mobil (Lämna ditt nummer för snabbare leverans) eller mejl när leveransen kommit till närmaste uthämtningsställe. Har du lämnat mobilnummer så väljer DHL att skicka SMS. Bevaka din mejl eller telefon efter att du gjort din beställning hos oss.

Har du ett önskat utlämningsställe att hämta ditt paket på, skriv det i meddelanderutan när du gjort din beställning och gärna ditt mobilnummer om det skulle vara något.

Finland, Norge och Danmark

Vi skickar även nu till Finland, Norge och Danmark!
Paketen skickas med UPS där de även kör hem paketet med bil till er adress. 3 stycken kontakttillfällen gör UPS för att få kontakt med er. Detta gäller allt utom möbler, då ni blir debiterade för faktiskt kostnad, kontakta oss då för prisuppgift. Kostnad för ej outlöst paket är 495 kronor. Det går endast att göra kortbetalning.


Norge: Fraktkostnaden är 169 kronor och eventuella tull och avgifter betalas av mottagaren för paket upp till 70kg.

Danmark: Fraktkostnaden är 169 kronor för paket upp till 70kg.

Finland:  Fraktkostnaden är 189 kronor för paket upp till 70kg.

Betalning

Varorna kan betalas mot kortbetalning, faktura 14 dagar eller delbetalning, se nedan. Det går även att hämta i butik och betala där kontant eller med kort.

Kortbetalning

Du kan välja att betala online med ditt Visa eller Mastercard. Pengarna dras från ditt konto när du lägger ordern. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Vi är anslutna till DebiTech, för mer information se www.dibs.se.

Faktura 14 dagar

När du väljer att betala mot faktura är det vår samarbetspartner Klarna AB som sköter förfarandet. Klarna AB gör en kreditkontroll och är betalningsmottagare. En förutsättning för privatpersoner som handlar mot faktura är att man är folkbokförd i Sverige och är över 18 år gammal. Du måste dessutom godkännas i den kreditkontroll som görs av Klarna AB. Den adress som anges i beställningen måste stämma överens med den adress som är registrerad i folkbokföringsregistret.

En förutsättning för juridiska personer/företag att handla mot faktura är att bolaget är registrerat hos PRV samt godkänns av kreditkontrollen som görs av Klarna AB. Den adress som anges i beställningen måste stämma överens med den adress som är registrerad hos PRV.

Betalningsvillkoret är 14 dagar netto. I paketet finns en bifogad faktura där du betalar till Klarna AB. Observera att bankgirot skiljer sig från Coozies bankgiro. När du lägger din beställning förpliktar du dig att betala enligt gällande fakturabestämmelser. 14 dagar räknas från när vi skickar paketet från oss.

Om du ångrar ditt köp eller vill reklamera en vara måste du ändå betala fakturan enligt gällande villkor. Detta för att du ska slippa påminnelseavgift m.m. Ändring av beloppet på fakturan kan endast göras i samråd med Coozie.

En avgift på 35:- tillkommer när du väljer att betala mot faktura. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift på 50 kr samt dröjsmålsränta med 24%.

Delbetalning

Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning.

Det finns flera alternativ att välja på och du väljer själv det mest passande.

Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Du kan ha upp till 50,000 kr på ditt delbetalningskonto. Alla köp du gör via Klarnas tjänst Klarna konto sammanställs på en kontofaktura månatligen.

Du gör din ansökan om delbetalning i kassan i samband med ditt köp. I kassan väljer du betalningsalternativet "Jag vill dela upp betalningen" och önskad typ av delbetalning. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett alternativt betalningssätt.

Läs mer om de allmänna kontovillkoren på www.klarna.se .


Hämtning i butik

Denna tjänst är för dig som bor i närheten och vill slippa fraktkostnaden. Du gör din beställning som vanligt, klickar i att du vill hämta i butik. Vi får ordern, plockar ihop den och mejlar eller ringer till digom ni lämnat mobilnummer. Varorna ligger undanlagda i 7 dagar till dig.


Leverans  

Din beställningar skickas alltid så fort som möjligt, (Vi skickar paket varje dag) oftast har ni era varor inom 2-5 dagar. Dock kan leveransen ta upp till 2 veckor vid hård belastning eller restade varor. Om du beställt beställningsvaror som väggord är det upp till 14 dagar och möbler 2-6 veckor. Dina varor levereras med brev eller postpaket beroende på vikt och storlek. För snabbare leverans: lämna ditt mobilnummer. Då DHL sms:ar dig direkt samma dag paketet anländer till utlämningsstället och du får chansen att hämta ditt paket fortare. Vill du inte lämna ditt mobilnummer går det självklart att bara lämna mejl, men då måste du bevaka din mejl där när ditt paket kommer. Paketet ligger kvar på ombudet i 2 veckor innan den skickas tillbaka till oss om ni inte har hämtat ut de. Nu går det även att beställa till Danmark, Norge och Finland.


Transport

Om dina varor skadas eller kommer bort under transporten från oss till kunden så är vi betalningsansvariga. Om dina varor skadas eller kommer bort då du återsänder den till oss så är kunden betalningsansvarig. Vid ev skada måste du/ni meddela oss inom två veckor. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till DHL eller utlämningsstället. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, ska du kontakta oss.


Ej uthämtat paket

För ej uthämtade paket debiteras kunden 395:- har man valt faktura, står uppläggningsavgiften (35) kvar från klara. för att täcka våra omkostnader. Obetalda fakturor går vidare till Inkasso.


Reklamationer

Skulle dina varor vara skadade eller på något annat sätt defekta, eller om du fått fel vara, ber vi dig kontakta oss så rättar vi självklart till felet och de måste ni göra inom två veckor! Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid eventuella tvister vid reklamation följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.


Öppet köp

Du har full rätt att byta till annan vara, färg eller ångra ditt köp inom fjorton (14) dagar med undantag för kundspecifika beställningar som eget tryck på ramar. Kontakta oss innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga. Önskar du returnera en vara står du själv för all fraktkostnad. Kontakta oss för Retur-sedel. Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning. När du returnerar en beställning som du fått levererad fraktfritt, gör vi ett avdrag på 55 kronor för vår fraktkostnad.



Nyhetsbrev

Jag vill prenumerera på nyhetsbrevet.